News55

NK bygger ut i parkeringsgarage

Artikelbild
e55
e55
Uppdaterad: 25 apr. 2024Publicerad: 13 feb. 2018

Varuhuset ska stärka sin lyxprofil och möblerar om bland butikerna samtidigt som ytan växer med 20 procent.

ANNONS
ANNONS

NK i centrala Stockholm kommer att genomgå ett omfattande förändringsprogram de kommande åren. Det meddelar fastighetsägaren Hufvudstaden på tisdagen.

– Hufvudstadens målsättning är att Nordiska Kompaniet ska stärka sin position som ett varuhus i världsklass med större andel internationella lyxvarumärken och erbjuda NK-kunden framgångsrika butiks-, mat- och servicekoncept, säger vd Ivo Stopner i en kommentar.

Ombyggnationen påverkar i stort sett samtliga våningsplan och ett stort antal butiker kommer att flyttas om. Prioriterat är flera lyxvarumärken i gatuplan samtidigt som sport- och herrkonfektion ska få mer utrymme på våning två och tre.

NK kommer att få mer butiksyta i den befintliga fastigheten då kontorsutrymmen byggs om. Varuhuset växer också in i parkeringshuset Parkaden på andra sidan Regeringsgatan. En ny rulltrappa under gatan ska sammanlänka delarna. I Parkaden görs en stor satsning på hälsa, där hela takdelen byggs om till en träningsanläggning med bland annat löparbana och banor för paddeltennis.

Projektet väntas ta tre år att genomföra i sin helhet. Redan till hösten kommer kunderna att se de första förändringarna med lansering av två nya lyxvarumärken:

– Vi är mycket stolta och glada över att Valentino och Balenciaga väljer NK när de ska öppna i Sverige. Det här är bara början på de spännande förändringar som kommer att ske på gatuplan där totalt 90 procent kommer att vara omgjort när vi är klara, säger varuhuschefen Andreas Edström.

LÄS ÄVEN:

ANNONS


Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS