Därför fortsätter pensionärsupproret mot Com Hem - E55
Annons
Annons

Därför fortsätter pensionärsupproret mot Com Hem

Missnöjet från många pensionärer kvarstår efter att Com Hem helt släckt ner det analoga nätet. Det rapporterar Dina Pengar.

Annons
Annons

Som News55 och E55 tidigare uppmärksammat kritiserades Com Hem nyligen för att släcka ner det analoga nätet och enbart sända digitalt. Detta mitt i pandemin. Bolaget utökade då bland annat sin kundservice för att kunna hjälpa de som behöver stöd i omställningen.

Annons

Men pensionärsupproret fortsätter efter övergången då många blivit av med Kanal 10 och 12, utan att Com Hem sänkt priset, rapporterar Dina Pengar.

Enligt Comhems informationschef Fredrik Hallstan så har bolaget valt ut 14 kanaler för basutbud och att det kan ha sett olika ut mellan olika regioner. Detta har gjort att några har fått fler, några har fått färre kanaler.

Missnöje har också kommit över att FM-radion som gått att ansluta genom kabel är borta. Till Expressens “Dina pengar” uppger Com Hems informationschef att de behöver göra plats till snabbare internetuppkoppling i sina nät.

Tidningen skriver också att Telekområdgivarna har fått många påstötningar från missnöjda Com Hem-kunder. Han tonar dock ner förväntningarna på att vinna ett sådant ärende i Allmänna reklamationsnämnden med ett ja på frågan om det är tillåtet att släcka ner som Com Hem nu gör.

 

Tipsa om en nyhet

Vill du tipsa oss om en nyhet? Granskningar är en viktig del av E55:s arbete. Vi söker hela tiden efter nya uppslag och du kan hjälpa oss i vårt arbete. Du har alltid möjlighet att vara anonym.

Maila redaktionen på [email protected]

Annons
Annons
Läs nästa artikel Därför fortsätter pensionärsupproret mot Com Hem Därför fortsätter pensionärsupproret mot Com Hem