News55

Här uppmanar Postnord till brevbränning

Artikelbild
Rikard Jansson
Rikard Jansson
Uppdaterad: 17 juli 2020Publicerad: 17 juli 2020

Äldre par fick minst sagt chockande besked när de var i kontakt med Postnord, rapporterar lokaltidning.

ANNONS
ANNONS

Det är 78-årig kvinna som var i kontakt med Postnords kundtjänst då hon och hennes make fått andra personers post i sin brevlåda flera gånger i sommar. Det rapporterar Kristianstadsbladet. (Betalvägg)

Kvinnan som för övrigt bor i Immeln ringde då Postnords kundtjänst och undrade vad hon skulle göra med breven, skriver Kvällsposten som återger berättelsen. Samtalet ledde fram till att kundtjänsten svarat “Ja, du kan bränna upp dem”.

Samtalet som skapade stor irritation ledde till att Anna-Kerstin och hennes man själva delade ut breven som kommit fel, berättar Kvällsposten.

Postnord som fått svara på kritiken uppger att deras kundtjänstpersonal är tränade att bemöta alla typer av samtal och tillägger:

“Detta är inte förenligt med sättet vi möter kunder eller mottagare på om det nu har gått till som hon säger, och det tvivlar jag inte på”; säger regionchef på Postnord Syd till tidningen.

Läs hela Kvällspostens artikel här. (Ej betalvägg när detta publicerades)

Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Rikard Jansson
Rikard Jansson

Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

Rikard Jansson
Rikard Jansson

Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

ANNONS