I år har 100 personer anmält ett bil-leasingföretag till Allmänna reklamationsnämnden. Det rapporterar Sveriges Radio.


Petra Lundgren
Uppdaterad: 16 dec. 2022Publicerad: 16 dec. 2022
ANNONS
ANNONS
Det är DNB Finans som anmälts av konsumenter till ARN efter att bolaget höjt sina månadsavgifter. Konsumentverket har fastslagit att bolagets avtalsvillkor är oskäliga, rapporterar Sveriges Radio.
Förra året anmäldes bolaget till ARN tre gånger. I år är det 100 anmälningar. Konsumenterna har avtal med fast avgift, men har fått höjda avgifter och bolaget hänvisar till räntehöjningen.
Läs mer från E55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt

Resor
86-årig svensk gripen med 4,5 kilo kokain på flygplatsen i Madrid
26 juni 2026

Bostad
Kan pensionärer bli för rika för att ha råd med äldreboende?
26 juni 2026

Hälsa
Så får du ett meningsfullt liv som pensionär
26 juni 2026

Ekonomi
Ny varning för elprischock: ”Kan bli jättehöga”
26 juni 2026
E55 Studio
Kan du lita på vallöftena? Tänk om de måste klara samma granskning som en startup
26 juni 2026
ANNONS