Hyresgäster kan vänta sig att få det lite kallare i sina lägenheter i vinter. Det skriver Sydsvenskan.


Annelie Sandström
Uppdaterad: 03 mars 2025Publicerad: 07 okt. 2022
ANNONS
ANNONS
Det är Vellingebostäder som beslutat sig för att dra ner inomhustemperaturen.
– Vi tvingas tyvärr till detta. Situationen är prekär, konstaterar Christer Tedestål, bostadsbolagets vd, i Sydsvenskan.
Temperatursänkningen är ett sätt att möta det höjda gaspriset som rusat i höjden det senaste halvåret. Inomhustemperaturen kommer därför att sänkas från 21 till 20 grader i alla Velllingebostäders lägenheter.
– En grad kallare märks. Man får kanske ta på sig lite mer kläder, säger Christer Tedestål till tidningen.
Läs mer från E55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Annelie Sandström
Journalist och webbredaktör på News55. Skriver bland annat om hälsa och livsstil med fokus på målgruppen 55+.

Annelie Sandström
Journalist och webbredaktör på News55. Skriver bland annat om hälsa och livsstil med fokus på målgruppen 55+.
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt

Bil
Husvagn i 100 km/h? Nya löftet kan ändra svenska semestervägar
27 juni 2026

Resor
86-årig svensk gripen med 4,5 kilo kokain på flygplatsen i Madrid
26 juni 2026

Bostad
Kan pensionärer bli för rika för att ha råd med äldreboende?
26 juni 2026

Hälsa
Så får du ett meningsfullt liv som pensionär
26 juni 2026

Ekonomi
Ny varning för elprischock: ”Kan bli jättehöga”
26 juni 2026
ANNONS