E55

Försäljningslyft för Musti

mark.tran@brightsoftsolution.com
mark.tran@brightsoftsolution.com
Uppdaterad: 10 aug. 2021Publicerad: 10 aug. 2021

Den finländska djurfodertillverkaren Musti redovisar ett försäljningslyft till 82,7 miljoner euro för årets andra kvartal, en ökning med drygt 20 procent jämfört med motsvarande kvartal ett år tidigare.

ANNONS

Mest läst i kategorin

EkonomiTT

Onlineförsäljningen ökade med nästan 16 procent till 19,9 miljoner euro.

Rörelsemarginalen steg och rörelseresultatet blev en vinst på 6,9 miljoner euro, upp från 5,7 miljoner ett år tidigare.

Alla viktiga indikatorer pekar åt rätt håll, enligt vd David Rönnberg.

”Vi vinner hela tiden nya kunder, den genomsnittliga konsumtionen stiger, kundnöjdheten fortsätter ligga på en hög nivå och andelen försäljning av egna och exklusiva produkter växer”, skriver han i en kommentar.

Läs mer från E55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
BLACK WEEKS Spara upp till 54% på Verisure hemlarm

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet

Räkna ut ditt pris!
ANNONS