Prylkedjan Clas Ohlsons försäljning ökade till 648 miljoner kronor i mars, en ökning med 4 procent mot månaden före, om man räknar bort Spares-koncernen. Försäljningen online, exklusive Spares-koncernen, sjönk 5 procent till 78 miljoner, skriver Clas Oh…

Mest läst i kategorin
Motvind online för Clas OhlsonStian Lysberg Solum NTB/TTClas Ohlsons försäljningsökning. ArkivbildEkonomiTT Prylkedjan Clas Ohlsons försäljning ökade till 648 miljoner kronor i mars, en ökning med 4 procent mot månaden före, om man räknar bort Spares-koncernen. Försäljningen online, exklusive Spares-koncernen, sjönk 5 procent till 78 miljoner, skriver Clas Ohlson i ett pressmeddelande. Räknar man in Spares-koncernen blev månadsförsäljningen 695 miljoner i mars och onlineförsäljningen 125 miljoner. ”Organiskt ökade försäljningen med 5 procent och i jämförbara enheter var ökningen 4 procent, trots en betydande negativ kalendereffekt om 5 procent på grund av en tidigare påsk jämfört med föregående år”, säger vd Kristofer Tonström enligt pressmeddelandet.

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet





